MÁR MEGINT A MAGYAROK ...
Ez az új távoktatási forma megvalósítja azoknak a tanároknak és tanítványoknak az álmát, akik jobb időgazdálkodást szeretnének bevezetni és eredményesebb távoktatást!
Az interaktív kapcsolat, a személyes érdekeltség, a megértést segítő tanár hiányzik ebből a folyamatból, mondják a távoktatást ellenzők.
Most megnyílt egy új ajtó, amin át beléphetünk a sikeres fejlesztés világába, amihez a felnőtteket már nem kell feltétlenül az iskolapadba ültetni.
Végre fellebben a fátyol a titokról, megismerhető hogyan lehet eredményesebben növelni az érdeklődést, az érdekeltséget, - kezelni az energiát!
A képzésben nincs helye a szerencsének, mégis évszázados hiba, hogy a vizsgákon attól függ a tanuló teljesítményének elismerése, hogy mennyire volt szerencséje a vizsgakérdésekkel kapcsolatban. Bár a diák büszke elismert teljesítményére, az valójában csak tudása egy kis szeletének az értékeléséről szól.
A kockázatot a minimumra kell csökkenteni, gondolták elődeink és tandíjat kértek a diáktól vagy az államtól támogatást, esetleg mindkettőt.
A másik jellemző, hogy a felnőtt már akkor is fáradt amikor beül az iskolapadba, és a tanulási folyamat is fárasztó, emiatt a felnőtt tanuló a napi tanulási adag elfogyasztását követően még fáradtabban megy haza.
- Felnőtt korban vagy azért tanul az ember mert nincs más választása, vagy azért, mert anélkül nem érheti el a céljait -
Már ez is érdekeltséget jelez, de lehetne egy kicsivel több az érdekeltségből?
Ha az oktató vagy az oktatási intézmény nem tart attól, hogy tandíj hiányában nem marad meg a folyamatban a "tanerő", azaz a tanár, tanárnő, nem lehet fenntartani az intézményt, választható legy új módszer, ami a megrendelőnek, a tanulónak, a tanulási folyamat sikerének és a képző intézménynek is megfelel.
Csak halkan jegyzem meg, hogy a tankönyvkiadók nem tiltakoznak, ha nagyobb mennyiségű tankönyvre kapnak megrendelést.
Miben érdekelt a tanuló a gyakorlatban?
A tanuló befizet egy minimum tandíjat amihez meghatározott mennyiségű (értékelésre használható) pont tartozik. Nem csak a tanár értékel ebben a folyamatban, neki van más feladata is. A tanár irányítja és ellenőrzi a folyamatot. (a részletek a szabályzatban olvashatók).
A felnőtt tanuló akkor képes nagy eredmények elérésére, ha a tananyagot kis adagokban kell feldolgoznia. Ezt a feladatot kiválóan szolgálhatják a már megírt tankönyvek, bár nem vitás, hogy a legtöbb tankönyvet át kell szerkeszteni, annyira kevéssé szolgálják a tanulókat. (Tisztelet a kivételnek).
A kis egységekre bontott tananyagra kérdéseket kell feltenni. Nem szerencsések az olyan kérdések mint a "Fel tudja sorolni a ...... ismérveit? - mert ha szorosan a kérdésre koncentrálunk akkor azt mondhatja vagy írhatja a tanuló, hogy: "Igen" és az oktatónak el kell fogadni a választ, vagy még egy kérdést kell feltenni. Az ehhez hasonló kérdéseket el kell kerülni mert felesleges feszültségeket teltenek a személyben.
Eredményesebb a lexikális tananyagrészek megismerését, bevésését az olyan kérdésekkel szolgálni amelyek személyes érintettséget teremtenek és a válaszoló gyakorlatára is utalnak: pl. Ön szerint melyek a ........... legfontosabb jellemzői és azok miben szolgálják Önt a gyakorlatban?
A tanulót gondolkodásra kell késztetni!
A kérdésekre adható válaszok meghatározott mennyiségű pontot érnek.
(A tanuló pontokat szerezhet ha megfelelő választ ad a feltett kérdésre).
Hogyan ismerhető fel a tanuló érdekeltsége?
Ha a pontokhoz előre meghatározott pénzmennyiség tartozik máris megteremtettük a tandíjfizetés új formáját és a lehetőséget a tandíjkedvezményre!
A tanuló pl. a feladat teljesítéséért 5 pontot befektet, és ha eredményes volt, a csoport és a tanár elfogadta a teljesítményét, akkor 5 pontot kap vissza. A tandíjat azok a társai fizetik meg, akik nem vették ki a részüket a feladat elvégzésében. Minél értékesebb a tanuló teljesítménye annál több eredmény pontja lesz ami egyfelől automatikusan csökkenti a képző szervezet bevételét, másfelől a megrendelőnek növeli az érdekeltségét. Minél többen vesznek részt a folyamatban, annál nagyobb a képző bevétele.
A növekvő bevételek és a tandíjkedvezmény harmonizálnak egymással.. A tanuló a munkaadójának tandíjkedvezményt szerez, ugyanakkor érdekelt a pontgyűjtésben, mert a munkaadó értesül a teljesítményéről és ezt a munkahelyen szükség szerint honorálja.
A munkaadó érdeke, hogy a munkatársai eredményesen teljesítsenek a képzés során, mivel az árkedvezmény költséget megtakarító tényező a megrendelőnél.
A tanuló gyenge eredménye miatt a képző cég nagyobb bevételt szerez ugyan, viszont emiatt nem javul kapcsolata a megrendelővel., mert felismerhetően nem elég hatékony az oktatás.
A tanuló, a megrendelő és a képző olyan háromszöget alkotnak, melynek minden csúcsán megfelelő érdekeltség szolgálja a tanulási, tanítási folyamatot.
A tanuló a tanulás időszakában otthon van, tehát a munkában töltött idő nem csökken, ez a munkaadó szervezetében fenntartja az aktivitását, pénzt takarít meg.
A program az interneten elérhető. A gyenge eredményt elérő munkatársak többe kerülnek mint az eredményesek.
Növelheti ez a módszer az érdeklődést?
Serkenti a vetélkedési kedvet?
A "Reason" tréning módszer megbeszélést, ok keresésrét akár okoskodást is jelent.
Az "Értékmenedzsment" képzés az első a "Reason" távoktatás bevezetésében.
Olyan eljárással ismerkedhet meg a jtávoktatásban résztvevő felnőtt, ami alapos ismereteket ad.
2011. április 15. - után indítjuk az év első Termékmenedzsment tanfolyamát ezzel a vadonatúj módszerrel.
A jelentkezés ingyenes!
A részvétel nem ingyenes. A jelentkezők részletes tájékoztatást kapnak a képzésben való részvétel feltételeiről: a tananyagról, a pontozási rendszerről és a tandíjról.
Jelentkezés itt:
MARMIN Consulting KFt.
+36-1-306-9978
Budapest.