LUKÁCS AKADÉMIA

Ha melegedni akarsz, gyújts tüzet!

MÁR MEGINT A MAGYAROK ...


Ez az új távoktatási forma megvalósítja azoknak a tanároknak és tanítványoknak az álmát, akik jobb időgazdálkodást szeretnének bevezetni és eredményesebb távoktatást!

Az interaktív kapcsolat, a személyes érdekeltség, a megértést segítő tanár hiányzik ebből a folyamatból, mondják a távoktatást ellenzők.

Most megnyílt egy új ajtó, amin át beléphetünk a sikeres fejlesztés világába, amihez a felnőtteket már nem kell feltétlenül az iskolapadba ültetni.

Végre fellebben a fátyol a titokról, megismerhető hogyan lehet  eredményesebben növelni az érdeklődést, az érdekeltséget, - kezelni az energiát!

A képzésben nincs helye a szerencsének, mégis évszázados hiba, hogy a vizsgákon attól függ a tanuló teljesítményének elismerése, hogy  mennyire volt szerencséje a vizsgakérdésekkel kapcsolatban. Bár a diák büszke elismert teljesítményére, az valójában csak tudása egy kis szeletének az értékeléséről szól.

A kockázatot a minimumra kell csökkenteni, gondolták elődeink és tandíjat kértek a diáktól vagy az államtól támogatást, esetleg mindkettőt.

A másik jellemző, hogy a felnőtt már akkor is fáradt amikor beül az iskolapadba, és a tanulási folyamat is fárasztó, emiatt a felnőtt tanuló a napi tanulási adag elfogyasztását követően még fáradtabban megy haza.

- Felnőtt korban vagy azért tanul az ember mert nincs más választása, vagy azért, mert anélkül nem érheti el a céljait -

Már ez is érdekeltséget jelez, de lehetne egy kicsivel több az érdekeltségből?

Ha az oktató vagy az oktatási intézmény nem tart attól, hogy tandíj hiányában nem marad meg a folyamatban a "tanerő", azaz a tanár, tanárnő, nem lehet fenntartani az intézményt, választható legy új módszer, ami a megrendelőnek, a tanulónak, a tanulási folyamat sikerének és a képző intézménynek is megfelel.

Csak halkan jegyzem meg, hogy a tankönyvkiadók nem tiltakoznak, ha nagyobb mennyiségű tankönyvre kapnak megrendelést.

Miben érdekelt a tanuló a gyakorlatban?

A tanuló befizet egy minimum tandíjat amihez meghatározott mennyiségű (értékelésre használható) pont tartozik. Nem csak a tanár értékel ebben a folyamatban, neki van más feladata is. A tanár irányítja és ellenőrzi a folyamatot. (a részletek a szabályzatban olvashatók).

A felnőtt tanuló akkor képes nagy eredmények elérésére, ha a tananyagot kis adagokban kell feldolgoznia. Ezt a feladatot kiválóan szolgálhatják a már megírt tankönyvek, bár nem vitás, hogy a legtöbb tankönyvet át kell szerkeszteni, annyira kevéssé szolgálják a tanulókat. (Tisztelet a kivételnek).

A kis egységekre bontott tananyagra kérdéseket kell feltenni. Nem szerencsések az olyan kérdések mint a "Fel tudja sorolni  a ...... ismérveit? - mert ha szorosan a kérdésre koncentrálunk akkor azt mondhatja vagy írhatja a tanuló, hogy: "Igen" és az oktatónak el kell fogadni a választ, vagy még egy kérdést kell feltenni.  Az ehhez hasonló kérdéseket  el kell kerülni mert felesleges feszültségeket teltenek a személyben.

Eredményesebb a lexikális tananyagrészek megismerését, bevésését az olyan kérdésekkel szolgálni amelyek  személyes érintettséget teremtenek és a válaszoló gyakorlatára is utalnak: pl. Ön szerint melyek a ........... legfontosabb jellemzői és azok miben szolgálják Önt a gyakorlatban?

A tanulót gondolkodásra kell késztetni!

A kérdésekre adható válaszok meghatározott mennyiségű pontot érnek.

(A tanuló pontokat szerezhet  ha megfelelő választ ad a feltett kérdésre).

Hogyan ismerhető fel a tanuló érdekeltsége?

Ha a pontokhoz  előre meghatározott pénzmennyiség tartozik máris megteremtettük a tandíjfizetés új formáját  és a  lehetőséget a tandíjkedvezményre!

A tanuló pl. a feladat teljesítéséért 5 pontot befektet, és ha eredményes volt, a csoport és a tanár elfogadta a teljesítményét, akkor 5 pontot kap vissza. A tandíjat azok a társai fizetik meg, akik nem vették ki a részüket a feladat elvégzésében. Minél értékesebb a tanuló teljesítménye annál több eredmény pontja lesz ami egyfelől automatikusan csökkenti a képző szervezet bevételét, másfelől a megrendelőnek növeli az érdekeltségét. Minél többen vesznek részt a folyamatban, annál nagyobb a képző bevétele.

A növekvő bevételek és a tandíjkedvezmény harmonizálnak egymással.. A tanuló a munkaadójának tandíjkedvezményt szerez, ugyanakkor érdekelt a pontgyűjtésben, mert a munkaadó értesül a teljesítményéről és ezt a munkahelyen szükség szerint honorálja.

A munkaadó érdeke, hogy a munkatársai eredményesen teljesítsenek a képzés során, mivel az árkedvezmény költséget megtakarító tényező a megrendelőnél.

A tanuló gyenge eredménye miatt a képző cég nagyobb bevételt szerez ugyan, viszont emiatt nem javul kapcsolata a megrendelővel., mert felismerhetően nem elég hatékony az oktatás. 

A tanuló, a megrendelő és a képző olyan háromszöget alkotnak, melynek minden csúcsán megfelelő érdekeltség szolgálja a tanulási, tanítási folyamatot.

A tanuló a tanulás időszakában otthon van, tehát a munkában töltött idő nem csökken, ez a munkaadó szervezetében fenntartja az aktivitását, pénzt takarít meg.

A program az interneten elérhető. A gyenge eredményt elérő munkatársak többe kerülnek mint az eredményesek.

Növelheti ez a módszer az érdeklődést?

Serkenti a vetélkedési kedvet?

A "Reason" tréning módszer megbeszélést, ok keresésrét akár okoskodást is jelent.

Az "Értékmenedzsment" képzés az első a "Reason" távoktatás bevezetésében.

Olyan eljárással ismerkedhet meg a jtávoktatásban résztvevő felnőtt, ami  alapos ismereteket ad.

  2011. április 15. - után indítjuk az év első Termékmenedzsment tanfolyamát ezzel a vadonatúj módszerrel.

A jelentkezés ingyenes!

A részvétel nem ingyenes. A jelentkezők részletes tájékoztatást kapnak a képzésben való részvétel feltételeiről: a tananyagról, a pontozási rendszerről és a tandíjról.

Jelentkezés itt:

racionalis@lajt.hu


www.racionalis.hu

MARMIN Consulting KFt.

+36-1-306-9978

Budapest.



002_hidjai_elteti_clip_image002.jpg



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 6
Tegnapi: 1
Heti: 7
Havi: 50
Össz.: 15 981

Látogatottság növelés
Oldal: TÁVOKTATÁS
LUKÁCS AKADÉMIA - © 2008 - 2024 - lukacsakademia.hupont.hu

A HuPont.hu az ingyen weblap készítés központja, és talán a legjobb. Ingyen weblap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »